Przejdź do treści
Przejdź do stopki

DWUDNIOWA WYCIECZKA INTEGRACYJNA KLASY VII A NA TURBACZ

Treść

Integracja, wspólna pomoc, zaufanie, poczucie bezpieczeństwa, szacunek i wsparcie to podstawa każdego dobrego zespołu klasowego.

Chcąc wzmocnić te zachowania i pokazać uczniom wartość obcowania z naturą, zorganizowano dwudniową wycieczkę na Turbacz (1310 m n.p.m.) z noclegiem w schronisku im. Władysława Orkana.

Uczniowie, bardzo dobrze wyposażeni i przygotowani na zmienne warunki atmosferyczne, wyruszyli o godz. 10.00 żółtym szlakiem z Lubomierza w kierunku Turbacza. Trasa ta zwana jest również Szlakiem Dziesięciu Polan, gdyż można po drodze podziwiać piękne łąki pasma Gorców. Nad bezpieczeństwem uczniów czuwało dwóch opiekunów oraz przewodnik górski. Do schroniska dotarliśmy około godziny 16.30. Mieliśmy godzinkę na zameldowanie się w pokojach, rozpakowanie i zjedzenie posiłku. Następnie udaliśmy się na szczyt Turbacza, na którym panował już półmrok. Po zejściu do schroniska zapaliliśmy ognisko i wspólnie piekliśmy kiełbaski. Następnie przyszedł czas na integrację- wspólne gry, zabawy i rozmowy, a później kąpiel oraz spanie. Kolejnego dnia przywitała nas dżdżysta pogoda, ale po zjedzeniu wspólnego śniadania ubraliśmy się ciepło, zarzuciliśmy peleryny i wyruszyliśmy zielonym szlakiem w stronę Nowego Targu. Tam wzięliśmy udział w warsztatach drukarskich oraz wykonaliśmy własną pocztówkę. Następnie udaliśmy się do Łopusznej, by zwiedzić Muzeum poświęcone ks. prof. Józefowi Tischnerowi. Obejrzeliśmy również dwa fragmenty filmu z udziałem ks. Tischnera.

Zmęczeni i głodni postanowiliśmy w drodze powrotnej pojechać na pizzę, gdzie w miłej atmosferze mogliśmy porozmawiać o wrażeniach z wycieczki.