Przejdź do treści
WYBIERAM EKO PRODUKTY - KONKURS PLASTYCZNY
1
2
Przejdź do stopki

Wycieczka do Krakowa

Treść

30 listopada uczniowie klasy IVb , VI i VII  pod opieką wychowawców wyruszyli na wycieczkę do Krakowa. Pierwszym punktem programu był Park Laserowy. Specjalnie na Nas  czekał najnowocześniejszy sprzęt do paintballa i pełna tajemnic arena zapewniająca niezapomniane wrażenia oraz doskonałą zabawę dla graczy. Można było także, niczym bohaterowie Mission Impossible, spróbować swoich sił w laserowym labiryncie. Gra trwała 30 minut dla jednej drużyny. Poprzedzało ją krótkie szkolenie, podczas którego zapoznawaliśmy się z obsługą sprzętu i niektórymi tajnikami areny.

Po zakończeniu wspaniałej zabawy  cała grupa udała się wraz z przewodnikiem na zwiedzanie zabytkowego Starego Miasta. Następnie zwiedzaliśmy  Rynek Główny i pomnik Adama Mickiewicza. Przewodnik opowiedział nam o Sukiennicach, Kościele Mariackim i legendę o Hejnale Krakowskim. Etapem kończącym zwiedzanie Rynku był wspólny posiłek i chwila oddechu. Po krótkim odpoczynku wszyscy udaliśmy się do Muzeum Archeologicznego.

Muzeum to najstarsza tego typu placówka w Polsce. Powołano ją, jako Muzeum Starożytności, w lutym 1850 roku. Obecnie w zbiorach Muzeum znajduje się ponad pół miliona zabytków. Część z nich można zobaczyć na wystawach stałych: „Pradzieje i wczesne średniowiecze Małopolski”, „Bogowie starożytnego Egiptu”.

Muzeum składa się z kilku sal z różnymi wystawami, np. Bogowie starożytnego Egiptu (sarkofagi, mumie), garncarstwo, monety, posągi itp. Uczniowie z naszej szkoły brali udział również w warsztatach pt. „ Egipski design”

Wycieczka – chociaż jednodniowa – dała nam wiele radości i pewien zastrzyk wiedzy. Była ona dużym przeżyciem .Wyjazd ten okazał się nie tylko wyprawą krajoznawczą, ale też piękną lekcją historii. Nauka w takiej formie pozwoliła nam w łatwiejszy i ciekawszy sposób przyswoić sobie wiele informacji z historii. Przekonaliśmy się, że odpoczywając i bawiąc się, możemy także wzbogacać naszą wiedzę.

M. Gonciarz

Realizacja wycieczki wpisuje się w ramy międzynarodowego projektu „Z kulturą mi do
twarzy”, moduł I – „W krainie muz”, zadanie 12 – „Śladami przeszłości” (zwiedzanie
muzeum), który realizuje szkoła.

15352